mandag 1. november 2010

Fra København

Endelig er jeg klar for å entre Blogglandia igjen. Etter en fantastisk tur til København har jeg litt å dele.
Å få en slik time out fra hverdagen var bare supert. Først hadde jeg to kjekke dager hos en god venninne jeg ikke har sett på lenge. Bursdagsfeiring, rusleturer og venninneprat på sofaen.
Så en dag med shopping alene i Oslo, to kvelder hos min kjære bror, kino og sushi for første gang, nam nam! Kan en småbarnsmor drømme om mere....

Å ja, for så bar turen vider til København med min kjære. Shopping, kafeer, minibryggerier, god mat og det som føltes som et HAV av tid sammen. Ingenting å rekke, ingenting en MÅ gjøre.... Superherlig!

Første dagen hadde vi sol og finvær, de to neste regnet og blåste det men pytt sann...
I stiv kuling og regn tok vi taxi til en av turens mål; Husflid. Å du så mye fine retrostoffer....
Det lilla så jeg med en gang og visste at det skulle bli med hjem. På grunn av begrenset koffertvekt (18 kg FØR København, max 20 hos Norwegian!) ble det ikke mer enn to kjempeputetrekk og en stoffpakke. Men for en lykke!!

I Kompanistræde fant vi denne koselige kafeen. Husker ikke hva den heter men maten og atmosfæren var upåklagelig.
Hos søstrene Grene ble det hamstret inn litt kalendermorro, for en fantastisk herlig butikk.

Og i den herlige lille butikken Akimbo fant jeg disse papirene og noen skjønne sopp-gavelapper. For en godteripose av en butikk....kunne vært der inne i evigheter om ikke en litt utålmodig Tuppeluremann ikke hadde trippet i retning døra.... Men det skal sies at han var helt fantastisk tålmodig hele turen! Som den største selvfølge plottet han inn mine ønskemål på kartet og travet avsted på leting etter den ene jentebutikken etter den andre.

Snille mannen min :O)

I morgen skal jeg vise dere litt godis fra Retrovilla, blant annet det som skal bli tapetet på kjøkkenet vårt :O)

1 kommentar:

  1. Å, for en drømmeferie du/dere har hatt, og så mye fint du fikk med deg hjem! Retrostoffene og sopp-merkelappene var überfine. København er virkelig et sted man aldri blir lei av, og jeg skulle gjerne ha reist dit minst fire ganger i året. Jeg skulle også gjerne ha hatt uante mengder shoppepenger og alltid parat barnevakt. Ja, det er lov å drømme. Nå gleder jeg meg til å se kjøkkentapeten!

    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...