onsdag 16. juni 2010

Bruktfunn...

I dag var tuppelurejenta og jeg i gjenbruksbutikken for å levere inn ting som JEG ikke ville ha lengre. Idet jeg står og putter penger på parkeringsautomaten ser jeg i øyekroken at Tuppelurejenta bøyer seg ned i bagasjerommet og løfter av lokket på den ene eska . Jeg ser at hun sperrer opp øynene og som forventet utbryter: "Skal du gi bort alt dette??!!!" Jeg hadde fryktet dette øyeblikket men håpet å unngå at hun skulle få snusen i hva som som var på vei ut av huset. For når Tuppelurejenta først har en mening om noe kan hun stå urokkelig på sitt! Men i dag hadde mamsen heldigvis et trumfkort...Idet Tuppelurejenta iherdig roper ut på gata at "dette er jo masse ting, og det er fine ting, og det er ting jeg kan ha i
dukkestua, og det er ting vi kan ha i det nye gjesterommet og det er GALSKAP å
gi bort alt dette" sier mamsen rolig at skal Tuppelurejenta på kjøpesenteret og se etter lilla Onepiece børe hun ikke lage noen diskusjon ut av dette..... Og det blir helt stille......

Bruktbutikkturen forløper deretter uten videre komplikasjoner. Tuppelurejenta venter tålmodig mens mamsen leter etter bruktfunn, og vi drar videre på Onepiece jakt. Det ble ingen Onepiece i dag men Tuppelurejenta er lovet en når det dukker opp i rett størrelse til rett pris.
or mamsen ble derimot fangsten formidabel!
Masse fine stoffer og det passer jo fint for jeg har nå FERIE!


En hel eske med Stil og Burda mønster. Jeg tok med et for å se på kvaliteten og tenker ta en nøyere titt en annen dag.
Og idet jeg trodde jeg hadde funnet alt som var verdt å finne åpenbarte dette fantastiske rosa stoffet seg nederst i bunken med gardiner.

3 kommentarer:

  1. Så flotte stoffer du har funnet! Moro å gå på stoffjakt:)

    SvarSlett
  2. Ja det er virkelig morro, selv om utvalget her i byen er særdeles dårlig. Spurte etter gamle sengetøy på bruktbutikken her en dag. "Sengetøy?" svarte damen. Nei det hadde de da ikke....

    SvarSlett
  3. Hei hei, så koselig og fin blogg du har. Jeg er og ny her i Bloggeland og er tatt med storm! Deg må jeg følge, tror du vil fortsette å komme med masser av fine innlegg.

    med vennlig hilsner Mumsi - Med et lekent sinn

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...